tiistai 10. huhtikuuta 2018

Viikko 14

VIIKKO 14

ma: fysiikka 3 h, kemia 1,5 h, biologia 1,5 h
ti: fysiikka 2 h, biologia 1 h
ke: fysiikka 2,5 h, biologia 1 h
to: kemia 2,5 h
pe: kemia 1,5 h
la: kemia 2 h
su: kemia 3,0 h, fysiikka 1,5 h

yhteensä 23 h

Äkkiä viikot vierivät. Pääsykokeeseen on aikaa enää noin kuukausi. Yllätyksekseni opiskelumotivaatio on pysynyt yllä todella hyvin. Hyvin harvoin koen vastentahtoisuutta tarttua kirjoihin. Suurimmat tuskastumiset koen yleensä aamuisin kun olen virkeimmilläni ja tekisi mieli avata Mafynetti - mutta en voi, koska pitää lähteä töihin! Vaikka työpäivän jälkeen motivaatiota riittäisi, vireystila on kuitenkin selvästi matalampi, eikä niitä tunteja iltapäivässä ja illassa enää montaa ole. Käytännössä kolmen-neljän tunnin opiskelu vie aikaa niin paljon, että sen jälkeen saa ryhtyä suoraan iltatoimien pariin. 

Aamut olisivat minulle siis parasta opiskeluaikaa. Töiden vuoksi en kuitenkaan pysty niitä hyödyntämään. Menen kahtena päivänä viikossa töihin puoli yhdeksäksi ja olen niinä päivinä yrittänyt opiskella aamuisin. On kuitenkin tosi turhauttavaa jättää hommat kesken. Toisaalta työssäkäynnin hyvä puoli on siinä, että pääsykoeasiat eivät liikaa pyöri mielessä. Työni on sen verran intensiivistä, ettei sen ohessa juuri muuta mietitä. Öisin sen sijaan olen nähnyt vaikka kuinka monta mielenkiintoista unta koetilanteesta - viimeisimmässä olin saanut jostain syystä vain osan koekysymyksistä ja tajusin puoli tuntia ennen koeajan päättymistä, että niitä puuttuu vaikka kuinka monta. Olen myös ratkaissut yhden sekavan momenttitehtävän nukkuessani ja herännyt keskellä yötä tähän oivallukseen. Viime viikolla mies oli herännyt kun olin unissani selittänyt kiihdytysjännitteen olevan 3,8 kilovolttia... 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tulokset 2019

Tämän postauksen kirjoittaminen on lähinnä masentavaa. En kuitenkaan jaksa piilotella epäonnistumistani. Sain siis tänä vuonna vain 92 raak...